איך בודקים דירה חדשה?

July 25 2022spiderus_admin

רכישת דירה מהווה צעד חשוב וגדול בחייו של כל אדם. מדובר על השקעה כלכלית משמעותית מאוד ועל כן, טרם רוכשים דירה חדשה, חשוב מאוד לבחון אותו בצורה הנכונה מכל היבט אפשרי וזאת בכדי לוודא שההשקעה הכלכלית שלכם בגין רכישת הדירה משתלמת. כאשר מדובר על בדיקת דירה חדשה, מדובר על עניין מורכב. חשוב ביותר להבין מה לבדוק במסגרת בדק בית כי לא פעם גם כאשר בוחרים בחברת בדק בית לצורך ביצוע בדיקות בדירה חדשה, היא יכולה לפספס דברים חשובים מאוד בגין אי ביצוע הבדיקות הנכונות. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות כיצד בודקים דירה חדשה.
קרדיט תמונה: פיקסהביי

מה צריך לבדוק בבדק בית?

כיום ניתן למצוא לא מעט דירות חדשות למכירה. אם החלטתם ללכת על דירה חדשה כזאת או אחרת, אתם בוודאי יודעים שעל אף שמדובר על דירה חדשה, לא פעם יכולים להיות בה ליקויים שונים שיכולים לעלות לכם ביוקר. על כן, גם אם אתם מאוד מחכים לקבל כבר את המפתחות לדירה ולעבור להתגורר בה, אל תחתמו על מסירת הדירה לידיכם עד שתוודאו כי קיבלתם בדיוק את מה שהקבלן הבטיח לכם וכן, בלי שביצעתם בדק בית מקיף על ידי מומחים בתחום וזאת בכדי לאתר ליקויי בניה או ליקויי מבנה ולהבטיח כי הדירה שרכשתם אכן עומדת בכל התקנים ותואמת לציפיות שלכם. ישנם כמה דברים חשובים שיש לבדוק בבדק בית: ראשית כל, יש לבצע בדיקת ליקויים בדירה החדשה. גם אם לא ביצעתם בדק בית טרם מסירת הדירה, עדיין חשוב מאוד שלא תוותרו על הבדיקה המדוברת שכן, יש לכם כשבע שנים לערוך את הבדיקה לאחר שנכנסתם לדירה. יחד עם זאת, מומלץ לבצע ביקורת מבנים בדירה חדשה לפני הכניסה אליה. אמנם רכישת דירה חדשה כרוכה בהוצאות רבות כגון: היתרי בנייה, מיסים, משכנתא ועוד, אך לא כדאי לוותר על בדק בית שללא ספק מהווה הוצאה מחייבת ביותר שכן, אי ביצוע בדק בית עלול לעלות לכם ביוקר בעתיד. לפי החוק, הקבלן מחויב לתקן ליקויי בנייה במידה והתגלו ועל כן כאשר אתם עורכים בדק בית, הקפידו לבדוק את הקירות ולוודא כי אין בהם שום נזילה כלשהי, רטיבות, סדקים ועוד. יש לבדוק את הריצוף ולוודא כי הוא לא נסדק או שקע. יש לבחון את המפרט הטכני של מערכות החשמל והאינסטלציה ולוודא כי הם עומדות בתקנים. חשוב מאוד גם לבחון את הממ”ד ולוודא כי הוא אטום לחלוטין וכן חשוב מאוד לבדוק את הגג ודוד השמש ועוד.

כיצד תוודאו שהבדיקות יתבצעו בצורה הטובה ביותר?

בכדי שהבדיקות יתבצעו בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית ומנוסה בתחום בדק בית בדירות חדשות, אשר יודעת איזה בדיקות כדאי וחשוב לבצע בדירות חדשות וכיצד לבצע אותן בצורה המקצועית והאיכותית ביותר על מנת להגיע למסקנות הנכונות.
Share: